CONTE. RECURS EDUCATIU.
L’alumnat de segon de primària del
CEIP Santa Bàrbara de Benifaió, amb la il.lusió , la creativitat i la motivació
que els caracteritza han escrit un conte, tenint en compte el contingut de la
pel.lícula que vàren rodar el curs passat “Vull
fer Cinema.”.
Hola sóc la tapa del conte |
Aquesta iniciativa
ha estat proposada de manera conjunta per l’alumnat de segon , les mestres
tutores, Rosalina Benavent de segon-A, Teresa Fuertes de segon-B i l’educador
d’Educació Especial Wilfrid Pelló.
Desprès d’escriure
aquest conte de manera cooperativa a l’aula, cada alumne/a ha escrit un altre conte
inventat i amb el tema que ha considerat més adient. Hem fet una exposició en
l’aula i cadascú/na ha llegit als demés el seu conte. Després hem fet una roda
de premsa. Cal dir que aquesta activitat ha estat gravada com a record i així
han pogut treballar tant l’expressió escrita com la verbal.
En el gronxador del pati del nostre col.legi. |
Ha estat molt
divertida aquesta experiència!!!
Fent aquesta
tasca curricular, hem treballat continguts com:
·
L’estructura
d’un conte.
·
Ampliació
de vocabulari.
·
L’ortografia.
·
Les
pauses adients en la lecto-escriptura.
·
La
coherència narrativa temporo-espacial.
·
La
generació d’idees i planificació.
·
L’expressió
escrita i verbal. La comunicació.
·
La
competència productiva.
·
Els
diferents signes de puntuació.
·
Tindre
cura del material escolar.
·
La
creativitat.
·
La
participació activa i divertida.
·
Desenvolupa
la capacitat d’anàlisis i sentit crític.
·
El
diàleg i les actituds reflexives .
·
L’exposició
de les idees respectant les opinions dels/de les demés companys/es.
·
L’educació
en valors.
·
La
gestió de les diferents emocions.
·
La
motivació cap a la literatura infantil.
·
El
gust per l’ escriptura i lectura de contes.
·
L’augment
de l’autoestima.
·
El
treball cooperatiu, sentir-se part d’un grup.
·
La
interrelació de les diferents àrees del currículum de segon de primària.
Se t’ocorrixen a
tú altres continguts que fomentem quan escrivim un conte???
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada